יצירת משחקי התאמה בטייני טאפ

משחקי התאמה

משחקי ההתאמה מלמדים ילדים כיצד לזהות גורמים משותפים בין אובייקטים ובנוסף תרגול בזיהוי תבניות- שני תרגילים אלו, חשובים לבניית יכולת ארגונית. בשיעורי חשבון מעודדים ילדים לשקול ביטויים שונים של אותו מושג (לדוגמא, 2+2 ו- 3+1 שניהן שווים 4) וגם בכיתה ללימודי שפה, משחקי ההתאמה מציעים פורמט מהנה לחזור על אוצר מילים.

 

בעוד שמשחקי התאמה מסורתיים עשויים למשל להיות ערמה שחוקה של משחקי קלפים, חיבור בין שני חלקים של זוג על ידי הקשה וגרירה על מסך הוא למעשה הרבה יותר אינטואיטיבי לנוער של היום.

 

עם טייני טאפ, מורים יכולים ליצור משחקי התאמה אשר יתכתבו עם כל שיעור, ותלמידים אף יכולים ליצור משחקי התאמה משלהם כחזרה על החומר הנלמד.

 

גלול למטה על מנת לשחק במשחק התאמה לדוגמא ולקרוא על כמה טיפים ליצירה משלך.

 

משחק התאמה לדוגמא

 

טיפים להכנת משחק התאמה

 

חלקי פאזל זהים

צור חלקי פאזל זהים בצורה ובגודל כך שהשחקנים לא יוכלו לנחש את ההתאמה על פי צורתם. הקש פעמיים על החלק הראשון שגזרת על מנת לקבל את אותה צורה, שאותה ניתן להזיז לאזור הבא אותו אתה מעוניין לגזור.

 

הוסף בנק מילים לפריסת העמוד

בעת תכנון הפריסה בעמוד ההתאמה, רצוי לשמור על שטח ריק כך שתוכל למקם את חלקי הפאזל שלך באופן שלא יסתיר את המקומות הריקים המיועדים להשלמה. השווה בין שתי השקופיות הבאות: חלקי הפאזל בדף הראשון מסודרים באופן שחוסם את המקומות הריקים ולכן קשה יותר לפתור את המשחק. בדף השני יש פינה ימנית עליונה ריקה שנועדה לחלקים המפוזרים.

matching 1

matching 2

 

 

ערבוב הדפים

ערבב את הדפים שלך כך שהם לא יופיעו באותו סדר בכל פעם ששחקן מנסה את המשחק. זה יסייע לשחקן ללמוד את החומר ולא רק לשנן את הסדר.

 

משחקי התאמה נהדרים כדי לחזור על צבעים וצורות, ללמוד שפה, פעילויות הערכה ועוד.
צור את משחק ההתאמה שלך בטייני טאפ והקש על #MatchingGame בתיאור.

category: עברית