התלמידים כותבים את המבחן

מורה, למה שלא תאפשר לתלמיד לכתוב את המבחן בעצמו?

מחקרים רבים בדקו את יכולות החשיבה והעבודה של ילדים שגדלו בסביבת למידה דיגיטלית ומצאו שקיימים דפוסי חשיבה שונים המאפיינים אותם. נמצא כי שיטות למידה מסורתיות הופכות פחות ופחות רלוונטיות עבור ילדים היום, וחלקים מסוימים במוחם של ילדים דיגיטלים הופכים מותאמים ללמידה מהירה ברשת.

ידוע שלמידה באמצעות משחק היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר ללמידה אצל תלמידים. טייני טאפ מאפשרת לקחת את האפשרות הזו צעד אחד קדימה ומציעה לתלמידים לא רק לשחק כדי ללמוד,  אלא ממש ליצור בעצמם את המשחק.

כתיבת המבחן לבד- חידוש בתחום החינוך

מחקרים חדשים הוכיחו כי אחת הדרכים היעילות ללמידה וזכירה טובה יותר היא לערב את הילדים בחומר הלימוד. לתת לילדים להמציא את השאלות לבדם זוהי אסטרטגיה המעמיקה את ההבנה וגורמת לתלמיד להיות מדויק יותר, במיוחד כשהם יודעים שעל השאלות שהם כותבים חבריהם לכיתה חייבים לענות.

ההתמקדות בשאלות

ולא בהכרח בתשובות- מפחיתה חרדה ומרגיעה את התלמיד עוד לפני שניגש למשימה. המחשבה על השאלה מסיתה את הפוקוס מהלחץ שכרוך במתן תשובה נכונה וממקדת את התלמיד בחשיבה על התוכן הנלמד.
התמקדות התלמיד ביצירת השאלה מביאה אותו לחקור, ללמוד ולהבין טוב יותר את החומר הנלמד בכדי שיוכל לנסח את השאלה באופן מיטבי.

זכירה בעל פה

תלמיד שחושב מספר פעמים על השאלה והתשובה שיצר, ולאחר מכן משקיע כמה דקות בעיצוב העמוד המתאים בטייני טאפ, יזכור טוב יותר את החומר הנלמד.  

חידוד הבנת הנקרא

אימון הילדים בכתיבת שאלות מחדדת לתלמידים את היכולת לקרוא ולהבין תשובה ולהעמיק בקריאה לפני שעונים.

 

 

category: עברית

Leave a Reply